2017. ápr 27.

Kincs, ami nincs: Jack Black, mint Zöld Lámpás

írta: TheRich
Kincs, ami nincs: Jack Black, mint Zöld Lámpás

Most, hogy közel járunk a Zöld Lámpások visszatérésére a mozivásznon, úgy éreztem itt az ideje, hogy előkeressem egy igencsak abszurd DC film vázlatait és forgatókönyvét, ami meglepően sokáig jutott a Warner tervezőasztalán, és ez elég ijesztő!

superhero-movie-casting-jack-black-green-lantern.jpg

Nem igazán vannak szavak arra, amit megtudtam erről a Jack Black féle Zöld Lámpás tervezetről. Kezdjük azzal, ha a Ryan Reynolds verziót nem bírtátok, akkor ez a kis szösszenet lehet, hogy segít majd átértékelni azt a filmet is számotokra.

Zöld Lámpás elég humoros karakter tud lenni, legalábbis mikor éppen úgy tartja kedve, ezért nem meglepő, hogy a Warner próbált volna erre az oldalára építkezni Hal Jordannak. Egy lazább filmet, esetlegesen vígjátékot szerettek volna létrehozni, méghozzá nem másból, mint az egyik legjobb Lámpás sztoriból, az Emerald Dawn-ból (ez volt anno az aktuális eredet sztori). Úgy érezték, hogy mindehhez Jack Black lenne a tökéletes választás a főszerepre, és Robert Smigelt nézték ki, mint rendező és forgatókönyvíró a projekthez. Telt és múlt az idő, végül aztán az író teljes egészében elkezdte átalakítani a Zöld Lámpás mítoszt, ami természetesen a legtöbb esetben nem volt éppen jó döntés.

Hal Jordan egy ponton megszűnt létezni, helyette egy új karaktert akartak bemutatni, méghozzá egy bútor bolti eladót, Jud Platot. A karakter, egy tipikus lúzer lett volna, akinek élete eléggé romokban hever, azonban miután hozzá kerül a Zöld Lámpás Alakulat egyik gyűrűje, egészen pontosan Abin Sur-é, az élete új irányt vesz. Ez még első hallomásra hasonlít is valamennyire az eredeti mítoszra, de higgyétek el, bőven akadnak "apró" változtatások.

10516l.jpg

Jack Black karaktere első körben arra használta volna az akarat smaragd gyűrűjét, hogy egy elf barátnőt kreáljon magának, akivel alkalom adtán le is fekszik, de ez még mind semmi. A sötét erők csatlós népét is elég kreatív módon, egy óvszer segítségével ejtette volna csapdába. Arról meg már nem is beszélve, hogy a film egyik főellenségét, ami jelen esetben egy sárga színű szárnyas űrlény, úgy lett volna legyőzve, hogy először egy óriás zöld kézzel felpofozza a hősünk, majd egy öreglány megalkotásával elküldi a francba (ez van a forgatókönyvben, nem vicc). Valószínűleg ez az a pont, ahol a Zöld Lámpás fanok sírva futottak volna ki a moziból, amennyiben pedig nem, akkor még láthatták volna azt is, hogy miképp győzi le Jud a film valódi főgonoszát, vagyis Sinestrot, méghozzá egy zöld Elmo plüss és egy rakat naposcsibe segítségével!

Annyi pozitívum azért van a történetben, hogy tényleg kihasználta volna a Lámpások egyik ütőkártyáját a rendező, vagyis a film elég erőteljesen felvett volna egy Sci-Fi vígjáték jelleget, azaz nem lett volna annyira földhözragadt, mint a Ryan Reynolds féle darab. Ugyebár minden rosszban van valami jó.

De jobb, ha nem csak én mesélek. Robert Smigel, aki a filmet rendezte volna, nemrégiben visszatekintett erre a mozira a Vanity Fair jóvoltából, és "szerencsére" mesélt is egy keveset arról, hogy mit szándékozott kihozni ebből a Zöld Lámpásból:

Ami elsőre komédia szintjén megtetszett nekem, hogy a szuperhősködéshez nem kell semmiféle fizikai képesség. Csak egy gyűrűre van szükség és kész. Ez már önmagában egy vígjáték alapköve.

Sok kutatást végeztem. Az a helyzet, hogy Zöld Lámpást nem igazán ismertem, csak pár rajzfilmet láttam vele, de gyerekként nem igazán érdekelt. Sosem olvastam képregényt, szóval kaptam a lehetőségen és belevetettem magam a Zöld Lámpás történetekbe, nem is válogattam a korok között, egész egyszerűen azért, mert komolyan akartam ezt az egészet venni. Végül is nem lenne vicces, ha Zöld Lámpás legendája és világa nem lenne rendesen reprezentálva a filmben, 

Az én filmem végül is az "Emerald Dawn" sztori első fejezetének a feldolgozása lett volna a 80-as évekből. Jó, nem szó szerint feldolgozás, csak egy-két pontját érintettem volna, például a főellenségek szintjén, többek között Sinestro is fontos szerepet játszott. Mindezt akkoriban kezdtük tervezni, amikor elég erős hazafias vonal volt kialakulóban a terrorizmus erősödése miatt a 2000-res években.

Több részesre terveztem a sztorit. Egy ponton eljutottam addig, hogy egy sárga aszteroida tart a Föld felé. Szóval a hősünk azt találja ki, hogy majd akkor ő arrébb fogja tolni a bolygót, megteszi, annak ellenére is, hogy az emberek szóltak neki ne tegye, aminek következtében természeti csapások árasztják el a Földet. Ezt persze csak úgy tudná visszacsinálni, ha visszatekeri az időt, ekkor gondoltam arra, hogy a hősünk egész egyszerűen felidézi a Superman filmet, ha már pont látta azt. Ha kifutsz a jó ötletekből, akkor csak egy dolgot tehetsz, elő kell venni a legjobb szuperhős filmet, ami csak eszedbe jut, ezzel is megoldva a problémát. Ezek után akár az is lehetett volna a folytatás, hogy a hősünk ül a fotelében, miközben egy zöld Superman megmenti a világot. A leglustább Zöld Lámpás a világon.

Megírtam az első verzióját a forgatókönyvnek, ami sajnos kiszivárgott a netre is. Elég sok minden benne volt belőle az újra írott könyvekben is, persze a stúdió folyamatosan jegyzeteket hagyott nekem, így aztán folyamatosan újra kellett írjam a sztorit, ez közel fél évig tartott. Egy ponton kaptam egy üzenetet, hogy mi lenne, ha nem Zöld Lámpást csinálnánk a karakterből, inkább találjunk ki egy új szuperhőst, akinek hasonló képességei vannak. Folyamatosan ilyenekkel nyaggattak: "Mi lenne, ha nem Zöld Lámpás lenne? Miért ne lehetne egy hasonló sztori, csak kicserélnéd a főhőst és egy az egyben vígjáték lenne a filmből?" Egy darabig harcoltam velük, úgy éreztem, hogy nagyobb ütőereje lenne a sztorinak, ha egy már létező karaktert veszünk elő. Ez volt az első alkalom, amikor elkezdtem átértékelni mindent, és rájöttem, hogy talán nem is tetszik nekik a filmem. 

Maga a film akkor került a vágóhídra, mikor a Christopher Nolan által rendezett Batman: Kezdődik kasszasiker lett. A sötét, komor és természetesen komoly film, teljes mértékben megváltoztatta a stúdiók képét arról, hogy milyennek is kéne lennie egy szuperhős filmnek. Leginkább a Warner részéről volt érezhető ez, így aztán átdolgozták teljes egészében a Zöld Lámpás projektet is.

852821205c610560406291ee9cfbb718a016864bd498d0483e3c28b5d5365f02.jpg

Nem mondom, hogy tökéletes alkotás volt a Ryan Reynolds főszereplésével készült mozi, de biztosan jobban jártunk vele. Igaz, hogy a bukásával meghiúsult a közös filmes univerzum, amit a DC már évek óta tervezett, de ez már megint más kérdés (és persze másik poszt lesz).

Azoknak, akik még ezek után sem tudják elképzelni Jack Blacket, mint Zöld Lámpás (érthető módon), íme egy kis segítség:

Interjú forrása:

Vanity Fair

Szólj hozzá

film kincs ami nincs DC Green Lantern Warner Jack Black Hal Jordan Zöld Lámpás Sinestro