2017. júl 16.

Kalandok a 2814-es szektorban: A nyári képregénybörze (2017)

írta: TheRich
Kalandok a 2814-es szektorban: A nyári képregénybörze (2017)

UPDATE! Egy videóval bővült a bejegyzés.

Véget ért egy újabb börze, ami után azt kell mondjam, hogy én úgy érzem egy darabig biztosan nem megyek ilyen eseményre. Kezdjük is az élménybeszámolót...

p1000654.JPG

Átláthatatlan sorok és tömeg. Lényegében ez a két dolog jellemezte újra a börzét. Mindez mondjuk nem meglepő, hiszen a képregények világa ismét aranykorát éli mostanában az országban. Ez a maga módján király dolog, mivel ebből is látni, hogy ez a szubkultúra mennyire kinőtte nálunk magát. Minden bizonnyal megnőtt az érdeklődés az ilyen jellegű és témájú rendezvények iránt, ugyanakkor ez problémákat is von maga után, már ha nem a legjobb a szervezés.

Az Átrium Park nekem elég közel van. Örültem is neki, hogy az elmúlt időszakban itt tartották a börzéket, de sajnos eljutottunk oda, hogy az ebédlő részen kevés a hely egy ilyen hatalmas érdeklődésnek örvendő program megtartására. Kivételesen marha gyorsan be lehetett jutni, viszont ami bent várja a látogatókat egy kis idő után, na az mellbevágó lehet. Egy jó tanács, kisgyerekesek és klausztrofóbiások jobb ha később érkeznek a börzére, legalábbis mikor ebben az épületben tartják a rendezvényt (Kőbányán jobb a helyzet az épületen belül, ott lazán lehet mozogni)

Sajnos az ebédlőbe belépve rögtön egy problémába ütközünk. A főszervező (KINGPIN) újra az ajtóba rakta magát. Mindez azoknak jó hír, akik oda siettek (bár ott is zajlott az élet - erről többet ITT olvashattok), azonban másoknak már nem annyira. Egy sor rögtön ki volt lőve, nem lehetett se előre se hátra haladni a kiadó miatt. Ez természetesen azt jelentette, hogy az ajtón beáradó tömeg a maradék teret fogja kitölteni, és ez bizony meg is történt.

Voltak holtterek, ahol levegőhöz juthattunk, és a szerencsésebbek még körül is tudtak nézni 1-2 helyen (már ha korán érkeztek, másképp türelem kérdése), ugyanakkor nagyon szűkek voltak a sorok, ezért aztán egy idő után a folyamatosan növekvő tömeg miatt a mozgás már nem volt egy könnyű feladat. Erről leginkább haverom tudna mesélni, aki próbált filmezni és képeket csinálni.

Őszintén szólva olyan fél órát tölthettem el az eseményen a kis csapattal, akivel kilátogattunk a börzére, aztán inkább menekülőre fogtuk. Ez már csak azért is volt számomra szomorú, mivel barátnőm először járt ilyen rendezvényen, nagy mosollyal és lelkesen indult el a börzére, és úgy érzem, hogy nem jó értelemben maradt ez maradandó élmény a számára.

Mindenki, akivel kinn voltam egyöntetűen mondta, hogy ez elviselhetetlen kezd ez lenni, ideje menni. Sajnos ebben most egyet is kellett értenem velük. Nem igazán láttam értelmét a maradásnak. Kilépve láttam pár arcot, akik szintén hasonló véleményen lehettek, mint mi.

Ami a vásár részét illeti a dolognak, személy szerint köteteket kerestem volna (természetesen leginkább DC-t), de szinte csak régebbi füzetek jöttek velem szembe (SEMIC, vagy régebbi amerikai kiadványok, esetleg pár Rebirth). Nagyjából mindenki ugyan azt árulta, amit szokott. Úgy látszik nincs új a nap alatt (ez az alábbi videón látható is lesz a szakértő szemek számára).

Mindenesetre azért nem távoztam üres kézzel. Nagyjából előre látó voltam, ezért már korábban megrendeltem egy képregényt (Batman Visszatér filmképregény), menet közben pedig véletlen kiszúrtam és beszereztem még egy leharcolt SEMIC féle Superman és Batman #11 füzetet (aminek pár oldala hiányzik, de nekem úgyis a borítója kellett - a saját példányomé már nincs meg), és ennyi is volt most a kincskeresés részemről. Egyszerűen nem láttam értelmét 2 körnél többet menni. Remélem mások nagyobb szerencsével jártak, mint én és komolyabb zsákmányra tettek szert.

wp_20170716_18_52_13_pro.jpg

Sajnos kétesélyes most már a börze (legalábbis szerintem). Vagy bevállalod, hogy később érkezel, ezzel elkerülve a tömeget, és lemondasz pár érdekes, esetleg értékes darabról, vagy odamész kora reggel, lehetőleg legalább egy órával nyitás előtt, türelmes leszel és felkészülsz arra, hogy valahogy túléld a napot, de leginkább a tömeget.

Szeretek kijárni erre az eseményre, jó érzés folyamatosan újabb látni és megismerni a börzén, azonban eljött az a pont, mikor már nem ártana egy kicsit komolyabban megszervezni a dolgokat. A képregényfesztiválon karszalagot is kapunk, itt meg aztán visszaigazolást sem nagyon láttam arról, hogy én beléptem a börzére, csak a szokásos könyvjelzőt nyomják az ember kezébe. Elég amatőrnek hatott most ez az egész, és ezt jobb lesz mihamarabb eszközölni, arról meg már nem is beszélve, hogy egy állandó és hatalmas tömeg befogadására alkalmas helyet is kell most már találni a börzének.

Szólj hozzá

képregény rendezvény nyár comic börze 2017