2017. okt 16.

Kalandok a 2814-es szektorban: A 36. képregénybörze (őszi börze)

írta: TheRich
Kalandok a 2814-es szektorban: A 36. képregénybörze (őszi börze)

Túl vagyunk egy újabb, egészen pontosan a 36. képregénybörzén. Sajnos most tényleg csak annyi időm volt, hogy fussak egy kört, és beszerezzem azokat a dolgokat, amire szükségem volt, de úgy érzem végre megtalálta a tökéletes helyet magának a rendezvény.

wp_20171016_16_22_49_pro.jpg

Első körben tudni kell, hogy hallgattam egy jó tanácsra, ezért kivételesen nem a nyitásra mentem ki a börzére.  Ez egy jó döntésnek bizonyult részemről, legalábbis néhány Facebookos komment alapján. Sorral még így is találkoztam (ami kb. 3 perc leforgása alatt eltűnt), illetve egy kis tömegbe is belefutottam az épületen belül, de legalább most kivételesen nem kellett átélnem egy heringpartit a rendezvényen.

Mindez többek között annak is köszönhető, hogy a börze egy új helyszínre, a Madách Imre Gimnáziumba költözött át a 13. kerületből (a KMO-ban is lesz még börze). Az árusoknak az iskola tantermei (egyes esetekben folyosói) adtak helyet, ez bizonyos esetekben átláthatóbbá és látogató barátabbá tette a börzét.

A kiadókkal és az árusokkal két szinten is találkozhattunk a börzén. Egész jól fel volt ez így osztva, sőt az épület oszlopain elhelyezett térképek valamennyire segítettek is abban, hogy egyes asztalokat merre keressünk. Mondjuk elkélt volna 1-2 helyen az is, hogy hol és melyik kiadó emberei üldögélnek, de szerintem ez jövőre már így lesz. Az egyetlen "komolyabb" problémát a folyosón való közlekedés jelentette. Mivel elég nagy helyet tudtak elfoglalni egyes árusok és azok, akik éppen vásároltak náluk, ezért voltak pillanatok, mikor nehezebben lehetett mozogni, de csak türelem kérdése volt az egész, és már mehettél is tovább.

Ami igazán meglepett, hogy bár később érkeztem, de nem voltak annyira legyilkolva a képregényes dobozok, mint arra számítottam. Volt lehetőség keresgélni, és ezzel átélni azt az igazi börzés feelinget, ami nekem az elmúlt időszakban hiányzott. Ennek köszönhetően találkoztam például egy gyönyörű Detective Comics #27 újranyomattal is, amit bár most nem hoztam el, de elég keményen agyaltam, hogy jól mutatna a gyűjteményemben a többi DC karakter első megjelenése mellett.

gal_batman11.jpg

Kifejezetten örültem, mikor megszereztem azt az egy dolgot is, amiért elnéztem a börzére. Barátnőm sasszemének köszönhetően így enyém lett az a Batfleck táska, amire egy ideje pályázok. Szóval ezt is kipipálhatom már a gyűjteményemből.

Ezen kívül egy hagyományt is folytattam, hiszen újra beszereztem egy Flash képregényt is, amiben ügyeltem arra, hogy kivételesen Zöld Lámpás is felbukkanjon.

wp_20171016_16_18_46_pro.jpg

Végül, igaz csak poénból, de vettem egy lengyel nyelvű képregényt is. Nem azt mondom, hogy napi szinten fogom ezt olvasgatni, mert azért a lengyel nyelvtudásomon még van mit csiszolni, de nem volt szívem ott hagyni a Jeph Loeb által írt, és Tim Sale által rajzolt, Batman: Haunted Knight kötetet.

wp_20171016_16_17_06_pro.jpg

Összességében azt kell mondjam, hogy bár keményen 20 percet tölthettem el a börzén, de az új helyszín jó választásnak bizonyult. Tömegközlekedéssel és autóval is egyaránt könnyen megközelíthető, csak arról kell lemondanunk, hogy nyitásra érjünk oda, és máris egy laza, nyugodt börze vár ránk. Van még hova fejlődnie ennek a rendezvénynek, de úgy érzem, hogy jó irányba haladnak most a dolgok. A nyári börze után ez mindenképpen egy előrelépés volt.

Szólj hozzá

képregény comic börze Flash DC Marvel Batman Ben Affleck Jeph Loeb Kingpin Tim Sale DCEU