2016. aug 09.

Gondolatok a Suicide Squad - Öngyilkos Osztagról

írta: TheRich
Gondolatok a Suicide Squad - Öngyilkos Osztagról

Rajongás és elvárások nélkül ültem be a filmre. Tudom ez furcsán hangozhat egy DC fansite-on, de megesik az ilyesmi. Sosem érdekeltek a Suicide Squad történetei, de persze a karaktereket azért ismerem, így gondoltam beülök rá, hátha bejön a film. Végül is tényleg bejött, jobban, mint gondoltam.

suicide-squad-poster.png

Bármilyen meglepő, de a következőkben a saját gondolataim és észrevételeim lesznek leírva a filmről. Ne lepődjetek meg, ha különböznének a nézeteink! :D

Csak, hogy túlessek az értékelés történeten, nem mondom, hogy tökéletes lett a film, de ettől függetlenül élveztem! Pont annyira humoros, amennyire kell, mégis megtartja a dark tónust, ami a DC filmeket jellemzi. A szememben egy szimpla, a 80-as évekből ismert akciófilm volt, amit csak hátra dől az ember, és lecsekkol egy viharos nyári éjszakán (és az ilyeneket például imádom :D).

Eget rengető történetre nem kell számítani, egy szimpla világ megmentése sztoriról van szó, igaz most a rosszfiúk alkotnak, kisebb kényszerítés után egy nagy közös csapatot, méghozzá egy nagyobb gonosz ellen. Szerencsére azért tud meglepetéseket okozni a film, mivel pár nem várt fordulattal is találkozhatunk. Nem mondom, hogy életem filmje, mint a BvS, de élveztem, amin én tényleg meglepődtem, pedig egyáltalán nem izgatott a Squad! :D Egy utalás itt-egy utalás ott..nem győztem kapkodni a fejem.

Egy marha nagy problémája volt ennek a darabnak is (az én szememben), a vágások. Néha ki tudtam volna futni a moziból úgy idegesített, mikor éreztem, hogy hiányzik egy-egy jelenet. Megértem, ha Leto Jokerét vágták ki ilyen szinten, hiszen ha elszabadult volna már most a vásznon a képregényekből ismert bohóc, akkor elnyomott volna mindenki mást. Viszont ha más hiányzott ezeken a helyeken a filmből, akkor nem tudok mit mondani…. :D Egyszerűen zavart és kész, mondjuk ezzel a csapatból, akikkel a filmet néztem csak engem zavartak a fentiek. Egy idő után egyébként megszoktam a hirtelen jelenetváltásokat, de akkor is fogtam a fejem, hogy megint megtörtént a rettegett vagdossuk meg a filmet játék (igen a BvS-re gondoltam most).

screen_shot_2016-04-10_at_10_07_17_pm.png

A fentiek ellenére viszont volt elég sok pontja, ami tetszett. Ahogy bemutatták a közönség számára a karaktereket az valami fenomenális volt. Mindenki megkapta a maga kis eredettörténetét, és itt nem meglepő módon pár hős is felbukkant. Egy dologban tényleg korszakalkotó a Suicide Squad, végre megmutatja a szuperhősöket a bűnöző szemszögéből is. Nem meglepő módon Batmannel csak pár perc erejéig találkoznak a karakterek, elvégre ninja módjára vadászik rájuk. Szerintem ötletes volt így bemutatni a Sötét Lovagot, szép volt Ayer. Persze Villámról se feledkezzünk meg, aki bármilyen hihetetlen, de Bumeráng Kapitány bemutatkozásakor jelenik meg, méghozzá csak pár másodpercre (elvégre ő lenne a világ leggyorsabb embere).

giphy_2.gif

A színészek, akiket a filmhez választottak egyszerűen tökéletesek voltak. Nem viccelek, tényleg érezni lehetett, hogy a Will Smith és haverjai élvezték a forgatást. Mindenkiről ódákat tudnék zengeni, de komolyan. Hihetetlen volt látni, ahogy életre kelnek a képregényekből ismert karakterek a vásznon. Igencsak mély kötődés tudott kialakulni, ha az embert magával ragadta a Suicide Squad egy-egy szereplő iránt. Egyik karakter se lett elnyomva a másik által, mindenki megkapta a maga 15 perc hírnevét. Még azt is éreztették velünk, hogy ezek a rosszfiúk már ismerik egymást, így nem is tartott sokáig, hogy a zsivány becsület, és egy közös érdek csapattá kovácsolja őket. Szóval nem kell aggódni, mindenki talál majd magának kedvencet. De aztán lehet, hogy nem egy főszereplő, hanem egy mellékszereplő lesz a favorit.

suicide-squad-together.jpg

Végül is Leto a mi világunk Jokere lett. Az új mozis inkarnációjában megmutatták végre, hogy miért is hívják bűn bohóc hercegének a karaktert. Maradjunk annyiban, hogy jól megszedte magát a gothami évek után, és ezt nem is igazán takargatja. Nekem kifejezetten tetszett ez a fajta megközelítése Jokernek, hiszen így végre kaptunk egy kis ízelítőt abból, hogy igen is számít a pénz ebben a világban, elvégre másképpen nem tudna bizonyos őrültségeket végrehajtani. A pénz hatalom, és Jokernek mindkettőből sok van.

suicide-squad-24-filmag_ir.jpg

A személyiségére sem lehet panasz. Elindultunk az igazi pszichopata Joker irányba. Nekem valahogy a New 52 Joker járt folyamatosan a fejemben, mikor megjelent. A mimika, a kézmozdulatok, szóval úgy összességében a viselkedése egy nem mindennapi Jokerre vall, igaz a Suicide Squad beli jelenetei vajmi kevesek ahhoz, hogy végleges döntést hozzak Leto verziójáról. Egyelőre maradjunk annyiban, hogy tetszett, amit láttam és várom a folytatást!

Egyébként Joker és Harley őrült szerelmének a rajongói sem fognak csalódni, hiszen kő keményen be van építve a törénetbe a dolog. Örülök neki, hogy be van mutatva Joker oldaláról is ez „játékszeréhez” való ragaszkodás. Most már így mindenki tudja, hogy Joker a maga sajátos, mégis őrült módján „szereti” Harleyt. Ez későbbiekben lehet majd fontos számunkra, főleg ha elcsattan a vásznon az első pofon.

Oh és ha már Harley és Joker, életre kel a filmben Alex Ross hírhedt festménye, a Tango with evil is a Squadban! ;)

tangowithevilalexross.jpg

Na de a legjobbat hagytam a végére. Waller hű volt most is a nevéhez, le a kalappal Viola Davis előtt is!

Összefoglalva a fentieket, bejött a Suicide Squad, de azért remélem most már a Warner tanul a hibájából, amit már másodszor követ el. NE VAGDOSSÁTOK MÁR SZÉT A FILMEKET! :D

Ja és még egy dolog, szerencsére még nem sütötték el Batfleck és Letoker első találkozását a Squadban! Úgy néz ki, hogy Ayer és csapata is tudta azt, hogy ez nagyobb pillanat annál, hogy csak pár másodpercet szenteljenek a két ikon legújabb inkarnációinak az első összecsapására! Talán majd a Batman filmben megkapjuk mindezt. ;)

12047170_974834352576711_8306286692443393898_n.jpg

Szólj hozzá

film Flash DC Batman Joker Harley Quinn Deadshot Suicide Squad Bumeráng Kapitány DCEU Öngyilkos osztag Amanda Waller