2016. okt 17.

Kalandok a 2814-es szektorban: Őszi Képregénybörze (33. Képregénybörze)

írta: TheRich
Kalandok a 2814-es szektorban: Őszi Képregénybörze (33. Képregénybörze)

Itt van az ősz, így itt volt az őszi börze is újra! Ahogy mostanában szokásom, úgy újfent fogtam magam és elnéztem az új helyszínen lévő képregénybörzére.

ten-batman-graphic-novels-man-who-laughs.jpg

Egyre inkább terjed a képregény mánia. Ez abból a tömegből is meglátszódik, ami a Váci úton a börzénél várt rám, vagyis embertömegből. Kell egy kis türelem az embernek, ha el akar nézni erre az eseményre. Nem semmi sor alakult ki pár pillanat alatt. Úgy néz ki, hogy egyre korábban érdemes csak kimenni, különben gyorsan egy olyan tömeggel találhatjuk szembe magunkat, amit egy életre megjegyzünk. Nem lettem volna a 10 után érkezők helyében, az biztos. Egyébként nem tudom, hogy a bejáratnál újfent a főszervező standjának volt-e köszönhető a sor, de mindenesetre, ha nagy nehezen átverekedtük magunkat a bejáratnál kialakult emberekből álló falon, akkor már könnyedén képregényekhez, és ami még fontosabb, LEVEGŐHÖZ is juthattunk.

DC fanoknak van egy jó hírem, nem nagyon kellett harcolnom most sem egyes darabokért, habár idén semmi olyat nem találtam, ami igazán érdekelt, vagy kellett volna (főleg köteteket, és egy-egy REBIRTH-öt kerestem), de ettől függetlenül mások lehet belefutottak olyan darabokba, amikre már egy ideje pályáznak. Bár kedvenc árusomat természetesen most is megtaláltam, de valahogy volt egy olyan érzésem, mintha most kevesebben lennének, legalábbis a standok szempontjából (ez persze nem volt igaz az embertömegre), mint eddig.

Aminek egyébként kifejezetten örültem, hogy egyre inkább segítőkészek egymással az emberek. Nem volt lökdösődés, sőt volt olyan stand, ahol egymást segítve kutakodtunk a dobozokban. Én például egy pillanat erejéig még egy újoncot is bevezettem a DC világába (egészen pontosan a DC és Image crossoverek világába), mondjuk nem arattam vele túl nagy sikert, de legalább megnézte, hogy mit adok a kezébe, és ez számomra már valami. :D

greg-capullo-batman-spawn-120630.jpg

Ahogy eddig, úgy most sem kellett sokat kutatnia annak sem, aki esetleg valami figurát, vagy szobrot szeretett volna venni. Habár neveket most nem írok, de voltak olyan standok, ahol olyan darabok voltak kiállítva, amik után még az én nyálam is kicsordult, pedig aztán én sem panaszkodhatok, ha mondjuk DC Collectiblesről, DC ólomfiguráról, vagy hasonlóról van szó. Ugyanakkor megesett, hogy egyes standok árainál nagyokat nyeltem, ismerve azt, hogy mi is valójában egyes daraboknak a valós értéke.

Ahogy előbb, úgy most is hangsúlyozom, hogy nevet nem írok, de enyhén meglepődtem, amikor az eBayen és aliexpressen is árusított doboz nélküli DC figurák, például a Mattel által kiadott, Total Heroes darabok kacsintottak vissza rám, méghozzá enyhén horribilis áron. Persze nem szabad elfelejteni, hogy vannak emberek, akik nem mernek, vagy nem tudnak ezekről a helyekről rendelni, így aztán ő nekik biztosan minden pénzt megér az ilyesmi. Meg aztán az eladónak is kell valamiből élnie. Viszont más kérdés, hogy doboz nélküli darabokat (általában kiegészítők nélkül), majdhogynem új áron kicsit erős eladni, de ez mondjuk csak az én véleményem. Ha úgy vesszük akkor már alapból nagy szám, hogy valahol egyáltalán találkozhatunk egyáltalán ezekkel a figurákkal (vagy ha úgy tetszik "mini szobrokkal" is)

wp_20160321_16_24_53_pro.jpgA fenti kép csak illusztráció (de legalább bemutathattam a Flash gyűjteményem egyik darabját :D)!

Összességében csak egy dolgot tudnék felhozni rossz pontként, ez pedig nem más, mint a helyszín. Ez már csak azért is durva számomra, mert megközelíthetőség szempontjából ez volt a tökéletes hely. Nagyon nem bánom, hogy ide rakták át egy kis időre a börzét, szép volt, jó volt, de lehet, hogy újfent kevés lesz. Sem a tömeg szempontjából nem elég, meg ahogy olvastam, az árusok is elég sokat panaszkodtak, hiszen nem könnyű cipekedniük az óriási lépcsősornak köszönhetően. Azt hiszem újfent túlnőtte magát a rendezvény a helyszínen!

Szólj hozzá

képregény comic börze DC Marvel