2015. máj 20.

Villám hét #3: Villámgyors gondolatok a "The Flash" első szezonjáról

írta: TheRich
Villám hét #3: Villámgyors gondolatok a "The Flash" első szezonjáról

A Villám hihetetlen sebességgel robbant be életünkbe, szinte már a semmiből és pillanatok alatt képes volt egy új korszakot nyitni még a CW számára is.

Mikor megtudtam, hogy Villámból sorozat készül és az Arrow világának része lesz egy kicsit szkeptikus voltam. Lelkesen vártam, mint egy jó rajongó, de elképzelni sem tudtam, hogy mégis miképp fogják ezt a szuperhőst életre kelteni a tv képernyőjén. Végül kellemesen csalódtam.

02.jpgAz Arrow közben dobtam egy hátast, mikor Barry Allen nem szimplán csak megjelent, hogy üdvözölje a világot, hanem még a képességeit is megkapta egy részecske gyorsító robbanásának köszönhetően. Nem is kellett sokat várni, hogy zöld lámpát, akarom mondani utat kapjon és Villám meginduljon hódító körútjára a saját sorozatában.

Az első epizódban kicsit elkapkodva történtek a dolgok, de nem könnyű 45 percbe sűríteni egy teljes eredet történetet. Azonban Flash megszületésének kulcsfontosságú pillanatait, még ha kicsit a képregénytől el is tért a sztori, tartalmazta az epizód. Az alapsztori így gyorsan eladta magát nekem, mondjuk nekem könnyű volt, mivel gyerekkorom hőse nézett vissza rám a képernyőről. Majdnem minden rész végén már tűkön ültem és az utolsó két percben szembesítettek minket a már-már képregényes fordulatokkal, ami után nem volt nehéz volt rápörögni a sorozatra főleg azoknak akik már amúgy is követték a kezdetektől fogva.

A sorozat folyamatosan fejlődött és mindig tanult a maga hibáiból. Nem siettek el már semmit, mind a mellék szálaknak, mind a fő szálnak (Harrison Wells) adtak időt a kibontakozásra. Jól időzítették a csavarokat és ami nekem felüdülés volt, elhagyták a lapos, rosszul időzített és fölösleges poénokat. Kellett egy kis idő ahhoz, hogy kitapasztalják az arany középutat és ezek után egy pörgős, komikus és mégis drámai sorozatot kaptunk. Ilyesmik a képregény világában élő Barry Allen történetei is. Azt kell mondanom, egészen zseniális összhangban épült fel a teljes szezon.
02_1.jpgEgyre több hős, vagy gonosztevő bukkant fel, vagy éppen tűntek el a sorozatban örökre, viszont ez volt az ami olyan tökéletessé tette az egészet. Megadta neki azt a képregényes érzetet, hogy bármikor beugorhat egy régi vagy akár új ismerős a képernyőre.

Egyszerűen imádtam szinte minden rész minden percét. Bár ennek ellenére is voltak azért kisebb dolgok amik zavartak, de inkább nem foglalkoztam velük, mivel egyszerűen a sztori és az események elterelték a figyelmemet ezekről a problémáimról.

Mint a képregények ismerője, zavartak a kisebb-nagyobb eltérések, de hozzájuk lehetett szokni. Úgyhogy azt mondanám, hogy a képregényekből inkább inkább csak inspirációt vettek, de ettől függetlenül egész jól összehozták a CW féle Villámot. Nekem sokkal jobban tetszett volna, hogyha a képregényhez hasonlóan Barry-nek egyedül kellett volna megismernie ereje határait és nem csapatban. Így láthattuk volna, hogy milyen nehéz is a szuper képességeket titokban tartani, hősnek lenni és ezzel egy időben Barry Allenként is helyt állni. Mondjuk a "Team Flash" gyorsan megkedvelteti magát az emberrel, ami nem is baj, de tényleg szívesen láttam volna a képregényes felállást. Persze erre lehet azt mondani, hogy a kis csapat megjelenése is Wells műve, de akkor is ki lehetett volna ezt az ütőkártyát is játszani.

A másik dolog ami mindig is zavart, hogy sokszor fölöslegesen húzták az időt. Értem, hogy ki kell tölteni azt a megrendelt 23 epizódot valamivel, de a CW sosem tanul a saját hibáiból. Voltak átvezető epizódok, ami nélkül tudtam volna élni, de ez van ezt kell szeretni. Mondjuk még ennek ellenére is igencsak sokat elmond a sorozatról az, hogy egy lapos epizód után is ugyan azzal a lelkesedéssel vártam a következő részt, mint máskor. 

4.jpgHa már Barry, akkor térjünk rá Grant Gustinra. Sokáig túl fiatalnak tartottam a szerephez. Azonban az idő múlásával és jó pár km után amit Villámmal együtt lefutottam, teljes mértékben Barry lett a szememben, és ami a legfontosabb Villámként is ott volt a toppon. Rájöttem ,hogy eltérések ide vagy oda, végtére is megkaptam a képregényes karaktert, akit mindig is bírtam. Mégse lehet mindent a egyenesen a forrásanyagból átvenni, szóval végtére is jól összehozták a karaktert. Barry személyiségét Gustin igen jól adta vissza. Átérezhettük, hogy imád hős lenni, amit nem egyszer ki is jelent vagy mutat. Ilyenkor Barry egy kicsit boldogabb oldalát ismerhetjük meg. Ez már csak azért is fontos pillanat, hiszen Villámot folyamatosan kísérti a sötét múlt, de ezt nem átoknak éli meg, szóval minden ellenére rohant tovább a hősiesség és néha a rossz döntések felé. Mindenesetre a boldogság és a kísértő múlt kettősségét Grant nagyon jól játszotta, úgyhogy le a kalappal előtte.


untitled2.jpgAztán ott van Harrison Wells. Tom Cavanagh egyszerűen zseniálisan hozta a karaktert. Egy pillanat alatt átvedlett kedvelhető dokiból Villám legnagyobb nemezisévé. SPOILER nélkül nem is igazán tudnék mostantól írni, szóval szóltam nektek. Tudhattuk, hogy Wells lesz a Reverse Flash/Professor Zoom, valljuk be másodpercenként előttünk voltak a jelek, ha figyeltünk. Viszont abban nem voltam biztos, hogy melyik Reverse Flash (bizony több is van). Aztán jött a nagy leleplezés ami villámcsapásként ért. Így Cavanagh  az egyik legélethűbb halálfélelmet bemutat jelenet közepette (amit én valaha a TV-ben láttam) szembesített minket azzal, hogy ő bizony nem más, mint Eobard Thawne. Eobard ténylegesen a tökéletes ellentéte Barrynek. Az alapból jólelkű srác ennek köszönhetően elég nehezen is dolgozza fel, hogy az akit barátjának és mentorának tartott a valóságban csak kihasználta őt (szüksége volt a Flash által generált sebességre) és egész egyszerűen, a legklasszikusabb értelemben véve gonosz. Tehát el is kezdődnek közöttük a csatározások, amik elég látványosra sikeredtek, főleg a tv képernyőn.

maxresdefault.jpgA CGI ahhoz képest, hogy sorozatról beszélünk és állítólagosan alacsony büdzsével dolgoztak igencsak lehengerlőnek bizonyult. Voltak jelenetek amiket újra és újra felhasználtak, de ennek ellenére az esetek többségében közel hollywoodi minőségű akciót kaptunk. Ezekre legjobb példa az előbb említett Flash kontra Reverse Flash csaták.

Nem véletlen ezt a képet raktam ide, ugyanis remélem, hogy hamarosan debütál ez a klasszikus fehér emblémás és piros ruha. A mostani sufnituningos "tűzoltó "öltözet se rossz, de nem fogom visszasírni, ha lecserélik. Egy idő után meg lehet szokni, de ahogy megtörténik a csere, onnantól kezdve egy rossz szavam nem lenne és elégedetten nézném az egyetlen és utánozhatatlan Villám kalandjait. :D

Kb. ezek lennének az én gondolataim The Flash-ről. Ne értsetek félre ez tényleg nem kritika akart lenni, csak egy egyszerű véleményezés, ezért vettem át nagy léptékekben a dolgokat. Összességében azt kell mondjam, hogy személy szerint az egyik legjobb képregény adaptációnak tartom jelenleg a tv világában. A következő évadig egészen őszig kell várni, szóval még kell párat addig aludni...hacsak nem tudtok elég gyorsan futni ahhoz, hogy időt utazzatok! :D

the_flash_hi_res_textless_banner_by_phetvanburton-d876si2.jpg

Szólj hozzá

első szezon évad Villám The Flash